donderdag 18 juni 2009

Schiet 't nu op?

Dit maal een snellere update zoals beloofd.
De laatste dagen is er gelukkig toch nog wel wat gebeurd.
Vluchtje Beja - Montijo gehad.
Hierbij werden we (zoals altijd) niet toegelaten op Beja. Dus dan maar door naar Montijo. Hier was het geen probleem en ik mocht twee ILS-approaches doen, waarbij we bij de laatste toestemming kregen een low-pass te maken.
Kortom, mooi vluchtje.
Verder heb ik ook nog een vlucht naar Malaga gemaakt via Faro. Op beide velden een ILS mogen doen. Op de terugweg vloog een portugeese student. Hierbij moest hij wel zo'n 30 minuten wachten op het holding point. Het grote speelgoed had natuurlijk voorrang. Helemaal niet erg (voor mij). Ik zat namelijk achterin en kon daardoor lekker genieten van alle BA's, Ryan's en andere die voorbij kwamen rollen.



Ook nog twee maal naar Portimao gevlogen via Faro. De eerste vlucht 3 ILS-jes gevlogen op Faro. Waar 1 zonder kunstmatige horizon en 1 alleen met behulp van rudder en elevator trim. Je moet 't toch een beetje uitdagend houden.
De tweede vlucht was vandaag. Nu was de andere baan in gebruik. Er was daardoor geen ILS mogelijk. Hierdoor werdt het een VOR approach. Deze heb ik tot nu toe nauwelijk gedaan maar het ging zonder problemen. Het anticiperen op nieuwe/onverwachtte gebeurtenissen gaat dus ook goed.

Faro Airport vanuit de go-around.


Morgen heb ik een stand-by ochtend. 'T zal waarschijnlijk niet van vliegen komen. Daar wordt 't te goed weer voor.

Verder is er momenteel niet meer te melden vanuit dit broeierige Évora.

Ciao!

Maar zoals vaak ook nog even een filmpje:

Geen opmerkingen: